Thursday, October 4, 2012

assalamualaikum :) :) :)

hee.ce teka kenapa saya happy sangat hari ni?
mestilah sebab bday saya kan.hehe.

hmm.semalam kuar makan dengan bestiesss saya. kira macam untuk celebrate bday ktwg la. bday sarah bulan 9 haritu. ummi pulak 2 days older than me. tak sangka kan?excited ktwg tahu. paling semangat ummi la, siap masak macam-macam. nyumnyum pulak tu. ^^

em. sedar ataupun tak, masa cepat ja berlalu meninggalkan kita kan. apa-apa pon banyak benda yang masih perlu dimuhasabahkan, diperelokkan dan dipolish. hmm. selalu bila bday orang, saya mesti cakap 'semoga dengan bertambah usia ni,bertambah jugak iman dan amal kita kepada-Nya'. dan hari ni saya dedicatekan quote tu special ntok diri sendiri. ?#$%&

em. sebelum ni saya macam ada mind set yang kalau time bday, saya mesti nak have fun, hang out lalalala  macam tu tapi sekarang ni perasaan macam tu dah takda. (tipu sangat! at least kurang la kot.hehe. mungkin sebab environment kat sini or it is me that already matured? errrrrr..

jadi.apa saja tentatif saya harini?
start dari bangun tido tgk mesej dan miscall yang agak bertimbun, timbul rasa bersalah yang menebal di hati sebab tak dapat nak reply balik semua tu. penat sangat kot semalam sampai tak sedar kapan tertidur. maaflah ye.sobs.pastu jadik cinderella kejap. sapu itu, mop ini, basuh sana, lap sini dan seterusnya......... then, ada sesi shooting untuk majlis hari raya nanti.wahhh. tak berbakat pon, setakat bawak moto ngan p pasaq okay la kan. right after that, g carik barang untuk lucky draw hari raya nanti. alkisah jalan punya jalan dapatlah benda-benda yang dicari. alhamdulillah tak over budget. the best thing is, we got a stand fan for the main prize! ^^ penat tahu membudgetkan budget. lepas settle belibelah tu terus balik raudhah. kat sinilah profession saya bertukar jadik makcik pembalut hadiah.huhu.terserlah kekreatifan yang tak seberapa ni. dan sekarang, dengan perut yang sangat berdondang sayang saya menulis post ni.
 tapi bila difikirkan balik, apalah saya nak dibandingkan dengan para sahabat dan Rasulullah sendiri yang jauh lebih lama dan sering berlapar dari saya kan. *spontaneous thought*

 * ON mode muhasabah diri*

Suatu riwayat yang diberitakan oleh Abu Nu'aim, Khatib, Ibnu Asakir dan Ibnun-Najjar dari Abu Hurairah ra. dia berkata: Aku pernah datang kepada Rasulullah SAW ketika dia sedang bersembahyang duduk, maka aku pun bertanya kepadanya: Ya Rasulullah! Mengapa aku melihatmu bersembahyang duduk, apakah engkau sakit? jawab beliau: Aku lapar, wahai Abu Hurairah! Mendengar jawaban beliau itu, aku terus menangis sedih melihatkan keadaan beliau itu. Beliau merasa kasihan melihat aku menangis, lalu berkata: Wahai Abu Hurairah! jangan menangis, karena beratnya penghisaban nanti di hari kiamat tidak akan menimpa orang yang hidupnya lapar di dunia jika dia menjaga dirinya di kehidupan dunia. 

tunduk kepada lap air mata.sobs.

hmm.rasa macam dah banyak merepek dah ni. maaflah ye. cuma sangat kuat perasaan untuk kongsi apa yang saya rasa sekarang. yang penting, anda semua buanglah yang keruh, ambik yang jernih okie ? pokoknya kat sini, untuk pertama kali sepanjang bday dalam hidup saya, saya rasa bermanfaat untuk orang lain. dan itu adalah harapan saya.  bermanfaat kepada orang lain though mungkin benda tu  kelihatan sepele (baca:kecik/remeh) .wah. kembangkempis hati ni macam dalam hati ada taman. ehh.bukanbukan. dalam hati ada iman :)

okayla.baik saya stop sebelum saya merepek bukanbukan lagi. saya doakan anda semua pon dapat buat yang terbaik dalam hidup anda tak kisahla time bday or bila-bila pon. ameen.
assalamualaikum.


eh.japjap.sebelum tu....hehe; saya dapat bunga tahu. one frm sarah and the other frm ummi. dapat jam loceng jugak.dah lama saya mengidam tahu! alhamdulillah :)









byebye ^^



p/s: rasa macam tak nyambung ja post ni.hmm.kena berusaha keras lagi lepas ni.









No comments:

Post a Comment